Sen fredags-träning

Idag efter jobbet har jag varit på Söderby och byggt bana. Vallentuna ridklubb och Söderby rf har en gemensam hopptävling för ponnysar på Söderbys anläggning imorgon. Jag kom därifrån 19.45 och då skyndade jag mig direkt till stallet för att rida Salza. Det är ju som sagt tävling på söndag så var tvungen att rida igenom programmet idag. Imorgon får Salzis vila, som alltid dagen innan tävling, så det var lixom sista träningsdagen idag. Det fick alltså bli en sen träning idag för att få ihop dagen! 

Salza var i alla fall hur fin som helst! Red  fram och gick därefter direkt på att rida lite programdelar för att sedan sätta ihop allting. Riktigt stort plus får hon idag för travökningarna, de var superfina verkligen! Även galoppdelarna var riktigt bra. Mindre bra var öppnorna, fast de var helt okej ändå. Hon gjorde däremot fina slutor. Jag tyckte att det räckte efter vi ridit programmet och då hade vi bara ridit 40 minuter. Kort och koncist pass idag! Fixade iordning Salza efter passet och sedan släckte och låste jag stallet. 

Nu är jag hemma i soffan och ska snart sussa. Imorgon blir det en heldag på Söderby som funktionär. Natti! 


// Linnéa
Ridpass, Salza | |
Upp