Muskelbristning

Hejsan! I onsdags efter ridningen så hände något väldigt jobbigt, jag blev sparkad. Salza har fått ny boxgranne och de håller fortfarande på att göra upp. När jag släppt in henne i boxen och precis skulle gå ut så pep hästarna till och sen flög det en hov som jag var ivägen för. Tusan vad ont det gjorde! Jag blev alldeles chockad och typ paralyserad. Självklart tror man ju det värsta att benet är av eller att hon träffat knät. Så var det som tur var inte. Hoven träffade lårmuskeln och jag har fått en rejäl muskelbristning. Jag var vid läkaren igår som dock trodde att det blivit en spricka så jag fick en remiss till röntgen samma dag. Röntgen visade som tur var att det inte var en skelettskada. Tur i oturen! Så nu haltar jag runt här och ska inte belasta benet för mycket på några dagar = ingen ridning. Haha, jag har redan abstinens! Tack vare fantastiska stallvänner och världens bästa Carro så får Salza sin motion ändå! Läkaren trodde att jag skulle kunna gå någorlunda normalt om en vecka men jag tänker testa att rida på måndag. Ett lugnt dressyrpass borde jag fixa! På onsdag är det Nina-träning så då måste jag ju kunna rida! Jag får dock inte träna benet på ungefär en månad så vi får se hur det går. Det blir väl lugna promenader tills det har läkt. 

Salza var i alla fall väldigt gullig efter olyckan hänt. Hon kom fram till mig när jag satt i chock i boxen och la huvudet i mitt knä. Typ som att be om ursäkt. Jag märkte direkt att det inte var hennes mening att sparka mig utan hon hade fullt fokus på den nya boxgrannen och märkte nog inte att jag var kvar i boxen. Stéphanie och Annika hjälpte mig ut ur boxen och sedan när jag satt på golvet utanför och hämtade andan så kom Alfred (Stéphanies hund) och skulle gosa. Haha, det var precis som att han sa "Nejmen, vad snällt att ni sitter här på golvet för min skull"! Gulliga lilla Alfred, han tror att hela världen kretsar kring honom! 

Nu har jag i alla fall tagit Citadon som läkaren skrivit ut till mig så jag hoppas att smärtan ger sig snart. Jag kan gå men gärna inte då det gör så galet ont i vissa vinklar. Jag är alltså strandsatt i soffan hela dagen!

Längtar efter sådana här dagar! 

// Linnéa
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Så fin blogg!

Svar: Tackar :)
Linnéa Widing

#2 - - Anonym:

Du måste vara försiktig, min älskade unge /Mamma

Upp